از هک کردن سیستم های امنیتی با دوربین مارکت خودداری کنید


سال‌هاست که هکرها با هک کردن سیستم‌های امنیتی و نظارتی، تصویر 24 ساعته محل کار و خانه را کنترل می‌کنند. اما این پایان کار نیست و نقطه شروع سرقت یا اخاذی اطلاعات شخصی از افراد است که بارها بلای جان صاحبان دوربین شده است.

جالب اینجاست که برای هک کردن دوربین مداربسته، لازم نیست یک هکر حرفه ای باشید. اما با دانستن چند نکته، می توانید به راحتی اکثر سیستم های امنیتی را هک کنید. بنابراین، ممکن است تعجب کنید، “چگونه می توانیم از سیستم امنیتی خود در برابر این توله سگ های آماتور محافظت کنیم؟”

دوربین بازار شما را به خواندن این مقاله دعوت می کند که نکاتی در مورد نگهداری دوربین مداربسته برای جلوگیری از نفوذ ارائه می دهد.

نفوذ برخی از دوربین های مداربسته هایک ویژن در سال 2017

در سال 2017، مشخص شد که نیمی از دوربین های هایک ویژن به دلیل خطای رمز عبور هک شده اند. در پی این خبر اعلام شد که تمامی دارندگان سیستم های امنیتی برای جلوگیری از نفوذ به سیستم نرم افزاری خود این نکات را مد نظر قرار دهند.

راه های نفوذ به سیستم دوربین مداربسته هایک ویژن در رویداد Hack 2017

رمز عبور پیش فرض

یکی از ساده ترین راه ها داشتن یک آدرس IP به اضافه رمز عبور است. زیرا هنگام خرید رمز عبور پیش فرض همه دوربین ها یکسان هستند. تجربه نشان داده است که بسیاری از افراد پس از خرید بدون هیچ تغییری از رمز عبور پیش فرض استفاده می کنند. با این حساب دیگر سیستم های امنیتی را می توان به راحتی با هک روتر مورد حمله قرار داد.

پیدا کردن شناسه سیستم امنیتی

در حالی که سایر شرکت های امنیتی محافظه کارتر بودند، واقعیت تکان دهنده این بود که در سال 2018، کاربران در فضای مجازی اعلام کردند که با دسترسی به شناسه کاربری از طریق ایمیل و تلفن و نام کاربری در زمان خرید، می توان کاربر را به هر نحوی با کنترل قفل کرد. سیستم امنیتی

در پشتی یا در پشت جاده برای فعالیت های مخرب!

در علوم کامپیوتر، “درپشتی” راهی است که هکرها بدافزار خود را روی سیستم نصب می کنند و به سیستم راه پیدا می کنند. در رویداد 2017، هایک ویژن به سهل انگاری اعتراف کرد و این کد در فرآیند تست دوربین باقی مانده است.

چقدر احتمال دارد که به سیستم امنیتی من نفوذ کند؟

علیرغم تمام مواردی که در مورد حفاظت از دوربین های امنیتی گفته شد، بارها دیده شده است که افراد مورد هک و بدرفتاری قرار می گیرند. به عنوان مثال وب سایت insecam تصاویر دوربین های مداربسته را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است تا کاربران بتوانند به صورت آنلاین تماشا کنند. این سایت توسط هکرها راه اندازی شده است و شما به راحتی می توانید با وارد کردن نام خیابان یا کشور خود وارد لیست بلندبالایی از دوربین های هک شده شوید.

دوربین بازار

جلوگیری از هک دوربین مداربسته

هر سیستم نرم افزاری می تواند به خطر بیفتد. اما در پاسخ به این سوال که «چگونه از هک شدن جلوگیری کنیم؟» باید بگوییم که در صورت رعایت ابتدایی ترین نکات، امکان هک شدن این سیستم نرم افزاری نزدیک به صفر خواهد بود. ابتدا باید مطمئن شوید که سیستم امنیتی اصلی یک برند معتبر را دارید. زیرا ضعف برخی از سیستم های امنیتی مانند هایک ویژن باعث هک شدن آن می شود. به عنوان مثال داهوا یکی از شرکت هایی است که سابقه طولانی در ساخت سیستم های امنیتی دارد. این شرکت با سرمایه گذاری هنگفت بر دانش و فناوری خط تولید خود، نام خود را به عنوان یکی از معتبرترین برندهای جهان مطرح کرده است.

همچنین پس از خرید دوربین مداربسته متناسب با نیاز خود، با تغییر رمز دستگاه و انتخاب رمز عبور دو مرحله ای و محدود کردن دسترسی افراد به سیستم، مطمئن باشید که سیستم امنیتی شما هک نخواهد شد. بنابراین دوربین مارکت خرید این دوربین را به شما پیشنهاد می کند. تو می توانی دوربین مداربسته داهوا از وب سایت دوربین مارکت.

دیدگاهتان را بنویسید