اپل احتمالا تا سال 2023 فروش آیفون را به عنوان یک سرویس اشتراکی آغاز خواهد کرد


طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی طرحی برای فروش آیفون و آیپد در قالب یک سرویس سخت افزاری مشترک است. این طرح به دلیل تلاش های گسترده اپل برای ورود جدی به حوزه خدمات اشتراکی منطقی است.

در سال‌های اخیر، اپل بر روی سرویس‌های مشترک مانند Apple Music، Apple TV Plus، Apple News Plus، Apple Fitness Plus و Apple Arcade به عنوان یکی از جریان‌های درآمد اصلی خود تمرکز کرده است. بسیاری از این خدمات اکنون با کاربران Apple Ecosystem برای خرید تحت طرح Apple One همراه شده است.

علاوه بر خدمات نرم افزاری، اپل پروژه های مشترکی را در زمینه سخت افزار نیز تعبیه کرده است. در سال 2019، ساکنان کوپرتینو همچنین یک مدل معمولی را به خدمات پس از فروش اضافی به نام AppleCare اضافه کردند. اپل برنامه ارتقای آیفون را نیز ارائه می کند که بر اساس آن از سال 2015 امکان خرید ترکیبی از سرویس آیفون و اپل کر با پرداخت 24 ماهه و تعویض گوشی با مدل جدیدتر پس از پرداخت 12 قسط وجود دارد.

گزارش اخیر بلومبرگ جزئیاتی در مورد طرح سرمایه گذاری مشترک آیفون و تفاوت آن با برنامه های فعلی برای ارتقا و جایگزینی گوشی ارائه نمی دهد. اما ساکنان کوپرتینویی احتمالاً طراحی جدید خود را بر اساس مدل ارتقاء قطعه آیفون قرار می دهند و امکان خرید همزمان خدمات دیگر با آیفون را فراهم می کنند. در حال حاضر پرداخت ماهانه خرید خدمات اپل و خرید اقساطی آیفون به صورت جداگانه انجام می شود.

تصور اینکه در طرح جدید اپل و همچنین خدماتی مانند Apple Music، کاربران بتوانند هر ماه آیفون را قرض بگیرند، سخت است. مطمئنا اپل فقط می خواهد برنامه انتقال را به محصولات دیگر نیز تعمیم دهد.

طرح ارتقای آیفون به کاربران این امکان را می دهد که از سیتیزن وان وام بدون بهره دریافت کرده و ظرف 24 ماه آن را بازپرداخت کنند. اپل همچنین به کاربران اپل کارت اجازه می دهد تا محصولات این شرکت را به صورت اقساطی و بدون بهره خریداری کنند. اما این طرح به تعداد کمی از کاربران اپل نیز محدود می شود. سرویس مشترک جدید می تواند این پیش نیازها را حذف کند و تمام محصولات اپل مانند آی پد و مک را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید