لاوروف: روسیه شروع به بهبود روابط با غرب نمی کند



وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که اگرچه کشورش مشکلی برای همکاری با هیچ کشوری ندارد، اما به دلیل رفتار غربی ها هیچ ابتکار عملی برای بهبود همکاری با غربی ها نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: البته ما از همکاری با هر کشوری از جمله غرب استقبال می کنیم. اما با توجه به رفتار غربی ها قصد نداریم در این زمینه اقدام عملی انجام دهیم.

او گفت: «بیایید ببینیم آنها چگونه از محاصره ای که در آن گیر کرده اند خارج می شوند.

لاوروف گفت امیدوار است عملیات ویژه روسیه در اوکراین منجر به توافقی جامع در مورد بی طرفی اوکراین شود.

وی گفت: “عملیات ویژه تنها گزینه بود، مسکو موفق شد پروژه ضد روسی در غرب را خنثی کند.” روسیه چاره ای جز آغاز عملیات نظامی با هدف برهم زدن سیاست های خصمانه کیف در قبال روسیه و مردم روسیه از جمله سیاست های داخل اوکراین نداشت.

وی گفت: زمانی که ارتش اوکراین شروع به بمباران دونباس کرد، ما چاره ای جز محافظت از مردم روسیه در اوکراین نداشتیم. ما جمهوری خلق لوهانسک و دونباس را به رسمیت شناختیم، با آنها قرارداد همکاری امضا کردیم و به درخواست آنها، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه را صادر کرد.

لاوروف همچنین گفت که عملیات ویژه روسیه در اوکراین مشروع است و امیدوار است که این عملیات با یک توافق جامع در مورد بی طرفی اوکراین به پایان برسد که تضمین های امنیتی را برای کیف فراهم می کند.

وی در جایی دیگر گفت: روابط چین و روسیه در شرایطی که غرب تمام پایه های نظام بین الملل را متزلزل می کند قوی تر خواهد شد. ما باید در نظر بگیریم که این دو قدرت بزرگ با هم در این دنیا چه کاری می توانند انجام دهند.

لاوروف افزود که روابط بین مسکو و پکن به سطوح بی سابقه ای رسیده و حتی از روابط سنتی نیز فراتر رفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید