اسماعیلی با اعضای اتحادیه چاپخانه داران گفتگو کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و رهبری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و رهبری در دیدار نوروزی خود با برخی از اعضای اتحادیه چاپخانه داران و فعالان این حوزه صنعت نشر ، مربوط به سال 1401 توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی» گفت: نوسازی صنعت چاپ در دستور کار وزارت فرهنگ و رهبری است و از شرکت های دانش بنیان با طرح و برنامه در این زمینه حمایت می شود.

وی از صنعت چاپ به عنوان یکی از صنایع پایه یاد کرد و افزود: تلاش ما کمک به رشد این صنعت است.

وزیر فرهنگ و رهبری با اشاره به تلاش دولت برای خودکفایی در حوزه کاغذ برای نشر گفت: مطابق با رهبر معظم انقلاب با شعار امسال «تولید، سازندگان و کارفرمایان»، آماده همکاری و حمایت از شرکت های فعال و با برنامه ریزی در این زمینه هستند.

وزیر فرهنگ و رهبری با بیان اینکه اساسنامه و قوانین حوزه نشر باید بازنگری شود، افزود: مقرر شده جلسه ای با وزارت حوزه نشر برگزار شود. مت ایجاد کارگروه در حوزه نشر با هدف رفع مشکلات و موانع موجود.

اسماعیلی ادامه داد: در حوزه صادرات به ویژه محصولات چاپی به دنبال حذف قوانین پیچیده هستیم.

همچنین در این نشست اعضای اتحادیه چاپخانه داران کشور آمادگی و همکاری لازم برای پیشبرد این صنعت را بیان کردند.

بر اساس این گزارش به بررسی محتوای برنامه‌ریزی، لزوم فراتر رفتن از مرزهای صنعت چاپ ایران برای صادرات محصولات، ایجاد فضای رقابتی بین چاپخانه‌های خصوصی و دولتی، بررسی قوانین و مقررات گذشته و به روز رسانی آنها، تصمیمات جزیره ای سایر وزارتخانه ها از دیگر موضوعات و پیشنهادات حاضران به وزیر فرهنگ و رهبری بود.

در این نشست میریونس جعفری، احمد ابوالحسنی، طاهری آشتیانی، دکتر منصوری، مهندس احمدی، عطا حسینی و مهدی علیان به عنوان نمایندگان اتحادیه چاپخانه داران صنعت نشر حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید