فرهنگ دولت و وزرای خارجه لیبی با سوگند بازداشت



یک منبع امنیتی در شهر مصراته صحت خبر دستگیری وزرای خارجه موقت دولت لیبی به رهبری فتحی پاشاگا را تایید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، این منبع توضیح داد که حافظ قدور وزیر امور خارجه و صالحه التومی وزیر فرهنگ به دستور مستقیم عبدالحمید الدبیبه، رهبر حزب الله دستگیر شدند. حکومت وحدت ملی، منجر به عملیات مشترک در شهر شد. این چند روز پیش اتفاق افتاد.

این منبع خاطرنشان کرد که دولت لیبی 100 میلیون دینار به نیروهای عملیات مشترک برای اجرای یک سری دستورات اختصاص داده است و این دو وزیر هنگام شرکت در مراسم تحلیف در طبرق دستگیر شدند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که عبدالله بالی حق، رئیس پارلمان اعلام کرد که دولت موقت امروز (پنجشنبه) در پارلمان به ریاست فتحی پاشاقا سوگند یاد می کند.

پاشاگا همچنین الدبیبه را متهم کرد که اعضای دولت خود را از سفر از ترابزون به طبرق در شرق کشور برای ادای سوگند در پارلمان منع کرده است. وی همچنین رئیس حکومت وحدت ملی را به سوء استفاده از قدرت و بستن کامل حریم هوایی این کشور و ممانعت از انجام وظایف حکومت جدید متهم کرد.

جمال سالم شعبان، وزیر اقتصاد و تجارت در دولت فتحی بشقای فعلی، ساعاتی قبل از ادای سوگند، استعفای خود را اعلام کرد و با حضور وی در “دولتی که جنگ و ویرانی به ارمغان می آورد و پایتخت را در تونلی تاریک فرو خواهد برد” مخالفت کرد. “.” “” اعلام کرد.

پارلمان لیبی اخیراً به اتفاق آرا به انتخاب فتحی پاشاقا به عنوان نخست وزیر جدید به جای عبدالحمید الدبیبه رأی داد.

منابع خبری با اکثریت آرا گزارش دادند که رای اعتماد پارلمان لیبی به دولت وحدت ملی کابینه دولت فتحی پاشاقا به رهبری عبدالحمید الدبیبه از تحویل دولت خودداری کرد و رای اعتماد پارلمان به کابینه را رد کرد. از پاشا

دولت الدبی همچنان پارلمان را به تقلب متهم می کند و اعلام می کند که به طور معمول به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید