کارگروه ویژه ای برای حل مشکلات خرمشهر و خوزستان تشکیل شود



رئیس جمهور از استاندار خوزستان خواست با تشکیل کارگروهی متشکل از بزرگان و کارشناسان منطقه کاری متفاوت از گذشته برای حل مشکلات خرمشهر و استان خوزستان انجام دهند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه در ادامه برنامه های سفر خود به استان خوزستان با حضور در روستای “سوره” با جمعی از بزرگان و شیوخ این روستا و منطقه “خائن” دیدار و گفتگو کرد. گفت: خرمشهر را آزاد کرد تا امروز خرمشهر را نماد ایستادگی، شجاعت، ایستادگی، جهاد در راه خدا و نفی ظلم می دانند.

رئیس جمهور خطاب به مردم گفت: هم شما و هم ما به خرمشهر و مردم آن افتخار می کنیم چرا که خرمشهر نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان نماد فداکاری از مال و جان در راه دفاع از ارزش ها و اعتقادات است. “

رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امروز مردم خرمشهر به دلیل تخریب بسیاری از زیرساخت های شهر توسط صدامیان دچار مشکلات زیادی شده اند، مشکلات خرمشهر را حل کنید.

رئیس جمهور با بیان اینکه خرمشهر مانند بسیاری از نقاط کشور از معضل بیکاری رنج می برد، افزود: برای ایجاد اشتغال و رفع مشکلات مردم باید بر تولید و رونق اقتصادی تمرکز کنیم.

رئیسی از استاندار خوزستان خواست در اولین فرصت و در روزهای آغازین سال جدید با تشکیل کارگروهی متشکل از بزرگان و کارشناسان منطقه نسبت به شناسایی دقیق مشکلات منطقه و رفع آنها اقدام کنند.

رئیسی تصریح کرد: آقای استاندار باید از همه تجربیات و دیدگاه ها برای رفع مشکلات خرمشهر و استان خوزستان کاری غیر از گذشته استفاده کند تا مردم واقعا احساس کنند کارهای متفاوتی در حال انجام است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه همه ما در قبال مردم خرمشهر مسئولیت داریم، تصریح کرد: باید از خرمشهر و خوزستان و مردم این استان به عنوان یک گنج محافظت کنیم. در کارگروهی که تشکیل می دهید، زمینه را برای استفاده از توانمندی های منطقه فراهم کنید و در صورت نیاز به تامین اعتبار و تسهیلات از تهران، آن را به دولت منعکس کنید تا با سرعت بیشتری تامین شود.

پیش از سخنان جمعه رئیس جمهور اهواز، نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی و یکی از شیوخ منطقه در سخنانی به تشریح مشکلات و نیازهای این منطقه و روستای سوره پرداخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید