چگونه پلک ها را در بارداری برداریم؟


با انقباض چشم ها، گاهی اوقات پلک پایین و بالایی هر دو دچار اسپاسم می شوند. اسپاسم ها حتی می توانند آنقدر قوی باشند که چشمان شما را ببندند.

این معمولاً حتی در دوران بارداری نگران کننده نیست. اما گاهی اوقات، انقباضات ساده چشم می تواند تشدید شود و طول بکشد. در موارد نسبتاً نادر، هنگامی که این اتفاق می افتد، پزشک انقباض چشم شما را با نام پزشکی آن (بلفارواسپاسم) می نامد و ممکن است درمان را توصیه کند.

علل احتمالی قطره چشم در دوران بارداری

اگرچه محققان به طور کامل مطمئن نیستند که چرا کره چشم ایجاد می شود، اما می دانند که چندین قسمت از مغز در این حرکت ساده نقش دارند. چندین محرک ممکن وجود دارد.

پرش پلک در بارداری علت پرش پلک در بارداری رفع اسپاسم و انقباضات چشم در بارداری

فشار (استرس)

بارداری و استرس می تواند یکی از دلایل قطره چشم در دوران بارداری باشد. با تمام تغییرات فیزیکی و عاطفی که در بدن شما رخ می دهد، تعجب آور نیست که استرس داشته باشید. این یکی از شایع ترین علل قطره چشم، قبل، در طول و بعد از بارداری است.

خستگی

آوردن یک فرد جدید به این دنیا تاثیرات خود را روی بدن شما می گذارد و این نه تنها به دلیل تغییرات هورمونی است، بلکه منجر به خستگی نیز می شود. با حرکت به سمت پایان بارداری، حمل وزن اضافی خسته کننده می شود. اگر خیلی خسته هستید، به احتمال زیاد لرزش چشم را تجربه خواهید کرد.

علت پرش چشم، علت انقباض چشم در بارداری، پرش پلک در بارداری

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی

ویتامین های بارداری و رژیم غذایی متعادل برای تامین نیازهای تغذیه ای خود و جنین ضروری است. این موضوع در رفع قطره چشم اهمیت دارد، زیرا عدم تعادل در منیزیم و پتاسیم می تواند منجر به اسپاسم چشم شود.

این بخشی از بیش از 300 سیستم آنزیمی است که واکنش های بیوشیمیایی مختلف در بدن شما از جمله انقباضات عضلانی را کنترل می کند. در همین حال، پتاسیم برای انتقال بهینه تکانه های عصبی ضروری است.

خشکی چشم

هر فرد به طور معمول 10 تا 20 بار در دقیقه پلک می زند، اما زمانی که شما می خوانید یا به صفحه کامپیوتر نگاه می کنید، کمتر پلک می زنید، به این معنی که چشمان شما رطوبت مورد نیاز خود را دریافت نمی کند.

خستگی چشم

احتمالاً در حال حاضر به دنبال کمی بیشتر در گوگل هستید (حتی ممکن است در نتیجه جستجوی اطلاعات در مورد پرش چشم در دوران بارداری به این مقاله برخورد کرده باشید.) و چشم آنها به استفاده بیش از حد از رایانه، تبلت و تلفن های هوشمند است. . خسته؟

اکنون که باردار هستید، خیره کننده دستگاه های دیجیتال می تواند حتی آزاردهنده تر باشد.

رفع اسپاسم و انقباضات چشم در بارداری، علت پرش پلک در بارداری، بلفارواسپاسم در بارداری

کافئین

اگرچه کافئین در دوران بارداری مفید است، اما نوشیدن بیش از حد آن می تواند باعث اسپاسم چشم شود.

درمان های خانگی برای جلوگیری از انقباض چشم

کمی استراحت و آرامش داشته باشید

کوچک کردن چشمان خود بهانه خوبی است تا مطمئن شوید که زمانی را برای قدم زدن در پارک، ملاقات بهترین دوست خود یا خواب اختصاص می دهید.

آنچه را که نیاز دارید برای خود آماده کنید و با مراقبتی که همیشه به انتهای لیست کارهای شما می‌رود آرامش داشته باشید.

ویتامین ها و مواد معدنی خود را مصرف کنید

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی در دوران بارداری بسیار مهم است. با اضافه کردن موز غنی از پتاسیم و مواد غذایی منیزیم مانند آووکادو، آجیل و شکلات تلخ به خود کمک کنید. (البته در حد متوسط)

هیدراته کنید

می توانید از اشک مصنوعی برای خیس کردن چشمان خود استفاده کنید، برش های خیار را روی پلک های بسته خود قرار دهید. نشان می دهد که خواص آبرسانی و ضد التهابی خیار می تواند تورم را کاهش دهد، پوست شما را نرم کند و حتی فعالیت آنتی اکسیدانی را تحریک کند. علاوه بر این، می توانید دراز بکشید تا برش ها را در جای خود نگه دارید.

کاهش خستگی چشم

بهترین راه در اینجا محدود کردن زمان صفحه نمایش است. هر 20 دقیقه سر خود را بالا بیاورید و به مدت حداقل 20 ثانیه روی چیزی در فاصله 20 فوتی تمرکز کنید. اگر این کمکی نکرد، ممکن است بخواهید از صفحه نمایش ضد تشعشع یا عینک ضد تشعشع استفاده کنید.

اسپاسم بلفا در بارداری، انقباض چشم در بارداری، پرش چشم در بارداری

درمان پزشکی اگر جدی تر باشد

در موارد نادر، انقباضات چشم ممکن است نشان دهنده چیز جدی تری باشد. اگر اسپاسم وسط صورت، پایین صورت یا ابروها دارید با پزشک خود تماس بگیرید. انقباضات مداوم که بدتر می شوند ممکن است نشان دهنده وضعیت جدی تری مانند اسپاسم بلفال باشد که زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می دهد.

راه های مختلفی برای درمان ضربه های مغزی مکرر وجود دارد، اما همه آنها در دوران بارداری بی خطر تلقی نمی شوند. موارد زیر ممکن است توسط پزشک برای استفاده پس از زایمان توصیه شود:

تزریق بوتاکس به ماهیچه های پلک یک روش درمانی تایید شده توسط FDA است که ماهیچه های پلک را فلج می کند و در نتیجه انقباضات پلک را متوقف می کند.

داروهای خوراکی به برخی افراد کمک می کند.

جراحی می تواند برخی از ماهیچه ها و اعصاب پلک ها را از بین ببرد.

علائم چشمی اضافی که ممکن است در دوران بارداری داشته باشید

علاوه بر قطره چشم، چند تغییر چشمی دیگر نیز وجود دارد که ممکن است در دوران بارداری متوجه آنها شوید. برخی از این تغییرات کاملا طبیعی هستند، اما برخی دیگر نیاز به تماس با پزشک دارند.

علائم چشمی مرتبط با بارداری که اغلب کاملا طبیعی هستند

میگرن: تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به میگرن قرار دهد. میگرن چشمی می تواند باعث شود شما نورهای روشن را ببینید، خوشبختانه میگرن چشمی ضرری ندارد.

شناورها: این نقاط ریز در داخل و خارج از دید شما شناور می شوند. آنها معمولاً ذرات کوچک ژل شیشه ای در داخل چشم شما هستند.

هنگامی که باردار هستید، ممکن است به دلیل فشار خون بالا یا سطح گلوکز بالا، این شناورها را بیش از حد معمول مشاهده کنید. با این حال، اختلالات بینایی یکی از شایع ترین علائم پره اکلامپسی است، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که هیچ اتفاق دیگری نمی افتد.

تاری دید: احتباس آب در دوران بارداری شایع است. همانطور که مایع در پاهای شما جمع می شود، می تواند در چشمان شما نیز رشد کند و باعث تغییراتی در منبع قابل اعتماد قرنیه شود و در نتیجه دید تاری ایجاد شود.

علائم چشمی مرتبط با بارداری باید با پزشک خود تماس بگیرید

چشمک زدن: فلاش های گاه به گاه خوب هستند، اما اگر ادامه پیدا می کنند یا اغلب رگه هایی از نور را می بینید، باید به اپتومتریست مراجعه کنید. آنها می توانند در اثر جداشدگی شبکیه ایجاد شوند.

مشکلات بینایی: اگر در بینایی خود مشکل دارید (تاری، چشمک زدن، شناور). سردرد یا درد شدید درست در زیر دنده ها، ممکن است پره اکلامپسی داشته باشید. با پزشک خود تماس بگیرید زیرا این یک عارضه جدی بارداری است.

نتیجه نهایی:

انقباض چشم معمولاً مشکل عمده ای نیست و علل آن مانند استرس، خستگی به خصوص در دوران بارداری می تواند شایع تر باشد. در صورت داشتن این علائم می توانید به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید