برای رفع خستگی بعد از بهبودی عروق کرونر چه باید کرد؟


خستگی مشکلی فراتر از خواب آلودگی یا افسردگی است، در برخی افراد، خستگی مفرط بعد از بیماری عروق کرونر قلب حتی با استراحت یا خواب مناسب از بین نمی رود. پزشکان این خستگی را به پاسخ ایمنی قوی بدن به ویروس نسبت می دهند.

اما در برخی از افراد، پس از بهبود کامل عفونت و از بین رفتن آن، خستگی برای مدت طولانی ادامه دارد. این می تواند منجر به ناتوانی شود و بر روال روزانه شما تأثیر بگذارد.

در این مقاله به بررسی خستگی پس از ریکاوری تاج و بررسی راه های غلبه بر آن می پردازیم.

تفاوت بین خستگی پس از کرونری و خستگی طبیعی چیست؟

اصطلاح خستگی برای افراد می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برخی افراد به آن ضعف عضلانی می گویند که پس از فعالیت بدنی رخ می دهد که پس از ورزش یا کار بیش از حد اتفاق می افتد.

برای دیگران، خستگی یک خستگی عمومی است، چه شامل فعالیت بدنی باشد یا نه. افراد ممکن است خستگی فیزیکی، ذهنی یا احساسی یا حتی ترکیبی از اینها را تجربه کنند.

تفاوت این دو نوع خستگی چیست؟ خستگی معمولی با استراحت مناسب کاهش می یابد. در حالی که خستگی بعد از بیماری عروق کرونر قلب ادامه دارد، اما با استراحت از بین نمی رود.

خستگی تاج تاج چقدر است؟

برآوردها نشان می دهد که 13 تا 33 درصد از افراد 16 تا 22 هفته پس از شروع علائم کرونری هنوز احساس خستگی می کنند. به طور کلی جای نگرانی نیست، اما اگر از تب، کاهش وزن، تعریق زیاد و درد احساس خستگی می کنید، باید به پزشک مراجعه کنید. اما طبق معمول، این نوع خستگی از علائم شایع ویروس کرونا است و جای نگرانی نیست.

خستگی بعد از بهبودی عروق کرونر

اینجا پنج راه حل بیایید برای بهبودی سریعتر پس از خستگی عروق کرونر با هم مرور کنیم.

1. به خودتان سخت نگیرید: با سطح انرژی خود، فعالیت های عادی را تنظیم کنید. اولویت ها را انتخاب کنید و روی کارهایی که می توانند انجام دهند تمرکز کنید.

2. به تدریج به ورزش بازگردید: پزشکان توصیه می کنند پس از بهبودی تاج به تدریج ورزش را شروع کنید تا بدن قدرت از دست رفته خود را بازیابد.

3. اولویت خواب: وقتی احساس خستگی کردید، بخوابید. فراموش نکنید که بدن شما به استراحت نیاز دارد. سعی کنید برنامه خواب خود را با خستگی خود تنظیم کنید.

4. خوردن غذاها: سعی کنید غذاها و کالری های بالا را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا انرژی از دست رفته را جبران کنید.

5. بر خستگی خود نظارت کنید: مراقب باشید که هر روز چقدر خسته هستید تا از بهبود وضعیت خود مطمئن شوید. اگر خستگی شما به مرور زمان از بین نرفت، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید