اپلیکیشن Steam به طور رسمی برای کروم بوک ها منتشر شد


گوگل این موضوع را حدود یک هفته پیش در نشست توسعه دهندگان بازی اعلام کرد ما برنامه هستیم به زودی تست آلفا در دسترس برای کاربران Chromebook؛ اما پس از این خبر جزئیات بیشتری از انتشار آن شنیده نشد. گوگل اکنون به طور رسمی اعلام کرده است که Steam برای سیستم عامل کروم در دسترس است و علاقه مندان می توانند آن را دانلود و نصب کنند.

البته، تجربه Steam است Chromebook این کار آسانی نخواهد بود و گوگل راهنمای ویژه ای برای دسترسی به آن منتشر کرده است. همچنین، همه دستگاه‌های سیستم‌عامل کروم نمی‌توانند از مزایای این برنامه جدید استفاده کنند و برای اجرای آن به سخت‌افزار خاصی نیاز است. کاربران همچنین باید انتظار داشته باشند که برخی از ویژگی ها در نسخه آزمایشی فعلی دچار نقص و اشکال شوند.

سیستم مورد نیاز برای اجرای برنامه

لیستی از دستگاه هایی که می توانند تجربه Steam را برای دارندگان خود فراهم کنند توسط گوگل منتشر شده است. طبق اعلامیه های رسمی، کروم بوک ها با نمودار Iris Xe اینتل قادر خواهد بود استیم را با پردازنده های نسل یازدهم Core-i5 و Core-i7 این شرکت اجرا کند. همچنین حداقل 8 گیگابایت رم همچنین لازم خواهد بود. گوگل اعلام کرده است که دستگاه های دارای پردازنده Core-i3 یا 4 گیگابایت رم نمی توانند از Steam استفاده کنند.

ما برنامه هستیم

با توجه به تعداد محدود مدل های کروم بوک تولید شده و سخت افزار نسبتا قدرتمند مورد نیاز در این دسته، فقط دستگاه های کمی آنها می توانند از برنامه Steam که در زیر ذکر شده است استفاده کنند:

  • Chromebook 514 و 515 با Acer Chromebook Spin 713
  • Chromebook Flip CX5 و Chromebook CX9 از Asus
  • HP Chromebook Pro c640 G2
  • Lenovo Chromebook 5i-14

علاوه بر سخت افزار فوق، کاربران باید Chromebook خود را روشن کنند کانال توسعه دهنده آنها را بگذارید تا بخار را نصب کنند. گوگل توصیه کرده است که از این روش در دستگاه هایی که به صورت روزانه استفاده می کنید استفاده نکنید. اکثر بازی‌هایی که در حال حاضر توسط گوگل ارائه می‌شوند شامل عناوین Valve مانند Portal 2، Dota 2 و Team Fortress 2 می‌شوند. برخی از بازی‌ها مانند Witcher 3: Wild Hunt نیز به پردازنده Core i7 و 16 گیگابایت رم نیاز دارند و فقط به آن نیاز دارند. با تنظیمات متوسط ​​یا پایین کار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید