فرمانده نیروی هوایی ارتش: آماده تبادل تجربیات و دانش با پاکستان هستیم


فرمانده نیروی هوایی ارتش: آماده تبادل تجربیات و دانش با پاکستان هستیم

امیر سرتیپ واحدی تحریم های یکجانبه 43 سال گذشته را به ویژه برای نیروهای مسلح از جمله نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مایه خیر و برکت خواند و گفت: ایران آماده هر گونه همکاری در زمینه های مختلف با نیروی هوایی پاکستان است. . . .

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در سومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان گفت: جلسه مهمی با فرمانده نیروی هوایی پاکستان برگزار شد و ما معتقدیم که نظر طرف پاکستانی است. ارتباط با جمهوری اسلامی ایران باید تقویت شود و در مقابل از هرگونه گسترش روابط با پاکستان استقبال کرده و در راستای تعامل دوجانبه همکاری خواهیم کرد و به این اقدام خواهیم پیوست زیرا امنیت دو کشور را تثبیت می کند.
وی افزود: امیدواریم همبستگی بیشتر ایران و پاکستان منجر به توسعه این شرکا به ویژه در حوزه نظامی و هوایی شود.
وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی از ابتدا پشتیبان انقلاب بوده و امروز با وجود تحریم های صفر تا 100 به تنهایی کار خود را انجام می دهد. تمامی تعمیرات سنگین، آمادگی تمامی هواپیماهای موجود در اختیار نیروی هوایی توسط صنعتگران کشورمان و کارکنان شجاع این نیرو انجام می شود.
وی گفت: ما با توجه به علم روز تغییرات بسیار اساسی در تجهیزات هواپیمای خود ایجاد کرده ایم و در صنعت پهپاد پیشرفت زیادی داشته ایم. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مرکز آموزش پهپاد در ارتش است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در دیداری که با حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا در 18 بهمن ماه سال جاری داشتیم، بیانات معظم له را چراغ راه خود می دانیم و بعد از این . در جلسه، مسیر ما برای سال آینده مشخص خواهد شد.
امیر سرتیپ پاسدار گفت: نیروی هوایی ایران و پاکستان در زمینه های مختلف پیشرفت خوبی داشته اند و ما می توانیم از این وضعیت بهره مند شویم.
وی گفت: ما آماده همکاری دوجانبه قوی با پاکستان هستیم، بنابراین امیدوارم توسعه این روابط پایدار بماند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: هدف از تعامل و برادری دو کشور این است که کشورهای مسلمان متحد، همدل و متحد شوند و بتوانیم در مقابل دشمنان اسلام بایستیم.
سردار سرتیپ خلبان حمید واحدی افزود: دکترین ایران یک دکترین دفاعی است و اگر در عرصه تسلیحاتی و نظامی پیشرفت کنیم همه چیز به تقویت دفاع از میهن اسلامی می انجامد.
وی گفت: سفر بسیار خوبی بود و امیدواریم از این فرصت ها استفاده کنیم و این تعاملات و برادری ها روز به روز گسترش یابد.
فرمانده نیروی هوایی پاکستان در این دیدار تاکید کرد: پاکستان و جمهوری اسلامی ایران پیوندهای دیرینه مذهبی، فرهنگی و تاریخی دارند که در روابط مستحکم دو نیروی هوایی منعکس شده است.
ژنرال ظاهر احمد بابر نیز بر عزم خود برای تقویت همکاری های دوجانبه بین دو کشور خواهر ایران و پاکستان تاکید کرد.
دیدار با زبیده جلال وزیر دفاع پاکستان و بازدید از چند پایگاه نیروی هوایی و دانشکده های نظامی از دیگر برنامه های امیر سرتیپ وحیدی برای سفر چهار روزه به پاکستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید