آیا ذائقه ایرانی ها به فست فود تغییر کرده است؟


در سال های اخیر با گسترش فست فودهایی مانند مرغ سوخاری، برگر و پیتزا، طعم غذاهای ایرانی تغییر کرده است، به طوری که نسل های جدید کمتر به خوردن غذاهای سنتی مانند آبگوشت و دیزی تمایل دارند. با این حال، تغییراتی در تمام جنبه های زندگی ما رخ داده است و صنایع غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

فست فودها غذاهایی هستند که به سرعت تهیه می شوند. برای مثال طرز تهیه مرغ سوخاری با وجود مواد اولیه نسبتاً بالا، نسبتاً سریع است. امروزه به دلیل مشغله های زندگی، افراد زیادی به این گونه غذاها روی آورده اند. در این مقاله قصد داریم ذائقه ایرانی ها را در فست فود بررسی کنیم. اما شاید بهتر باشد ببینیم چه زمانی فست فود وارد ایران شده و جایگزین غذاهای محلی شده است؟

تاریخچه ورود فست فود به ایران

فست فود با سوسیس و کالباس به زندگی ایرانی ها راه پیدا کرده است. پس از انقلاب کمونیستی در شوروی و مهاجرت روس ها و ارمنی ها به ایران، این غذا وارد بازار ایران شد. با گذشت زمان این غذا در بین ایرانیان رواج پیدا کرد به طوری که اروپایی های مقیم ایران که از اروپا کنسرو گوشت تهیه می کردند، توجه بیشتری به سوسیس و کالباس داشتند.

دکتر ساینا

کم کم ساندویچ ها وارد ایران شد. برای اولین بار در خیابان استانبول تهران ساندویچ سرو شد، ساندویچ هایی متشکل از نان، ترشی و گوجه فرنگی.

در سال 1347 اولین پیتزافروشی یا پیتزا فروشی در تهران تاسیس شد.

همبرگر از اوایل دهه 40 وارد بازار مواد غذایی ایران شد.

درست در این زمان فست فود بخشی از بازار غذای ایران شده است و همانطور که می بینید روز به روز بر تعداد فست فودها افزوده شده و ذائقه مردم را تغییر داده است.

تغییر ذائقه ایرانی ها به فست فود

امروزه دیگر نمی توان فست فود را از زندگی ما ایرانی ها جدا کرد. حتی افرادی که ذائقه خاصی به غذا دارند، مانند جنوبی ها که غذاهای دریایی می خورند، امروزه تمایل به فست فود دارند و حتی این تغییرات غذایی به شهرهای کوچک هم رسیده است.

در هر شهر و شهری که بازدید کنید، رستوران هایی خواهید یافت که بهترین فست فودها را سرو می کنند. یکی از دلایل توجه مردم به این گونه غذاها این است که در کمترین زمان آماده می شوند. به هر حال، وقتی فرهنگ غذایی تغییر می کند و به سمتی می رود که زندگی را برای ما آسان تر می کند، مطمئناً استقبال می شود.

در واقع، دنیای مدرن و مکانیزه امروز، مردم را مجبور می‌کند که به فست فود و تنقلات روی آورند. فست فودها در سرتاسر دنیا طرفداران خاص خود را دارند و باید بپذیریم که تقاضا برای آنها بیشتر از غذاهای محلی و سنتی است. ایرانی ها مردمان خوشمزه ای هستند و تنوع غذایی را دوست دارند.

محبوب ترین فست فود طبق ذائقه ایرانی ها

همبرگر

همبرگر یکی از فست فودهای پرطرفدار در ایران است که حتی با استفاده از گوشت مناسب به راحتی در منزل تهیه می شود. برای تهیه یک همبرگر خوشمزه، چربی گوشت نباید زیاد باشد.

پیکو

پیتزا در اصل یک غذای ایتالیایی است، اما در هر کشور خاصی تهیه می شود. در تهیه این غذای خوشمزه از موادی مانند سوسیس، کالباس، گوشت، مرغ، فلفل، قارچ، زیتون و انواع پنیر استفاده می شود.

این غذای فست فود در بسیاری از مغازه ها و فروشگاه ها به صورت منجمد و عمیق فروخته می شود و می توانید به راحتی آن را در مایکروفر یا فر گرم کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یک غذای خوشمزه برای آن دسته از افرادی است که علاقه زیادی به خوردن مرغ دارند. این غذای خوشمزه با چرخاندن ران، بال یا سینه مرغ به شکل آرد سوخاری درست می‌شود و زمان زیادی طول نمی‌کشد.

هات داگ

هات داگ نوعی سوسیس سرخ شده است که در نان همراه با گوجه فرنگی، ترشی و انواع سس سرو می شود. بسیاری از ایرانیان عاشق این غذای خوشمزه هستند زیرا به سرعت تهیه می شود و دستورهای مختلفی برای آن وجود دارد که می توانید با توجه به ذائقه خود انتخاب کنید.

ناگت و فیله مرغ

ناگت و فیله مرغ از جمله غذاهای فست فودی هستند که خیلی سریع تهیه می شوند. برای تهیه این غذا می توانید مرغ را به صورت گلوله ای چرخ کرده و به صورت پودر نان در بیاورید و سرخ کنید. اما این غذای آماده به صورت منجمد در فروشگاه ها به فروش می رسد و فقط کافی است آن را در روغن سرخ کنید.

اما چرا نمی توانیم یک وعده غذایی سریع را حذف کنیم؟

همه ما تمایل بیشتری به خوردن غذاهای پرکالری، چرب و خوشمزه داریم. همان منوی غذایی که در بالا به آن اشاره کردیم مدام در حال تغییر است و ایرانی ها به دنبال طعم ها و غذاهای جدید هستند، در نتیجه گذر از چنین غذاهایی می تواند کار سختی باشد.

نکته قابل توجه این است که میزان غذا در فست فودها بسیار کمتر از غذاهای سنتی و محلی است و این تغییر طعم به غذاهای موجود می تواند عوارض و عوارض طولانی مدتی داشته باشد.

در پایان

تغییر سنت‌های گذشته و مدرن‌سازی سبک زندگی منجر به تغییراتی در الگوی غذایی و ذائقه غذایی ایرانی شده است. این تغییرات شامل تمایل مردم به فست فود می شود. ابزارهای صنعتی وقتی جان می گیرند همه ابعاد را پوشش می دهند و صنایع غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در نهایت ذائقه مردم تغییر می کند.

از آنجایی که به دلیل کار و تهیه فست فود، ایرانی ها به فست فودها عادت کرده اند و تمایل بیشتری به خوردن این گونه غذاها دارند، به نظر می رسد تنها راه موثر برای بهبود عادات غذایی اطلاع رسانی است که مردم نگران مضرات مصرف زیاد این غذاها هستند. خوراکی ها. خوراکی ها.

هشدار! این مطلب صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمان و اینکه سایت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید