دیدار مقتدی صدر و رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق



رهبر جنبش صد عراق امروز با حضور در منزل خود در نجف اشرف با سران هیأت چارچوب هماهنگی شیعیان عراق دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، سران هیئت “چارچوب هماهنگی شیعیان عراق” متشکل از فالح الفیاض، هادی العامری و شیخ قیس الخزعلی امروز (چهارشنبه) در منزل شخصی مقتدی صدر با وی دیدار کردند. رهبر جنبش صدر در الحنانه (نجف اشرف).

الجزیره گزارش داد که این دیدار با هدف متقاعد کردن مقتدی صدر برای تشکیل دولت آینده عراق برگزار شد.

صدر که ائتلافش بیشترین کرسی ها را در انتخابات به دست آورد (73 کرسی از 329 کرسی پارلمان عراق)، بارها با تشکیل دولت و حزب ائتلافی مخالفت کرده و اعلام کرده است که دولت بعدی دولت اکثریت خواهد بود.

هیئت هماهنگی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق سه شنبه گذشته از حامیان خود خواست تا اعتراضات خود را در اطراف منطقه سبز بغداد متوقف کنند.

سعد الساعدی، یکی از اعضای هیئت هماهنگی چارچوب، دیروز (سه شنبه) در سخنانی با اعلام نشست سران چارچوب هماهنگی و مقتدی صدر در روز چهارشنبه در الحنانه، اعلام کرد: این نشست در ساعت 24 برگزار می شود. به درخواست مقتدی صدر و در منزل شخصی وی در نجف.

الساعدی به رسانه های عراقی گفت که رهبر گروه صدر در عراق برای هر یک از رهبران هیئت هماهنگی چارچوب از جمله هادی العامری، قیس الخزعلی و فالح الفیاض دعوت نامه ارسال کرده و از آنها درخواست کرده است. برای حضور خانه او در الحنانه نجف فردا.

وی افزود: این نشست در ادامه اولین نشستی است که چند روز پیش در منزل هادی العامری در بغداد برگزار شد و این نشست ها با هدف توافق بر سر تشکیل دولت جدید عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید