روسیه ادامه فعالیت اپل و سایر شرکت های فناوری در این کشور را منوط به افتتاح دفتر کرده است


روسیه از اپل و سایر شرکت‌های فناوری می‌خواهد تا در صورت تمایل به ادامه فعالیت در این کشور، دفاتر نمایندگی رسمی خود را تا پایان سال 2021 راه‌اندازی کنند. دولت روسیه هشدار داده است که شرکت هایی که دفاتر رسمی در این کشور ندارند، محدود و در نهایت ممنوع خواهند شد.

رگولاتور دولتی Roskomnadzor فهرستی از شرکت‌های مرتبط روسی را به اشتراک گذاشت که دقیقاً آنچه را که باید انجام دهند تا نیازهای روسیه را برآورده کنند، به اشتراک گذاشت. بر اساس تصمیم جدید روسیه، شرکت هایی که شرایط لازم برای داشتن دفاتر نمایندگی رسمی را ندارند، با محدودیت های مختلفی از جمله محدودیت در تبلیغات، جمع آوری داده ها و نقل و انتقالات مالی مواجه خواهند شد و در نهایت توسط سازمان های پلیس به طور کامل ممنوع می شوند. .

این لیست شامل نام شرکت های بزرگ فناوری از جمله اپل، فیس بوک، گوگل، تیک تاک، توییتر و حتی تلگرام است. در گزارشی که این نهاد تهیه کرده است، روسیه قصد دارد با این رویکرد گامی در جهت ارتقا و تقویت بخش فناوری داخلی خود در برابر پروژه های آمریکا بردارد.

روسیه قبلاً بر شرکت‌های خارجی ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال مالیات وضع کرده است و مالیات شرکت‌های محلی فناوری اطلاعات را کاهش داده است. همچنین الزاماتی را برای دستگاه های الکترونیکی فروخته شده در روسیه تعیین می کند. سازمان تنظیم مقررات روسیه در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که این شرکت ها علاوه بر الزام داشتن دفتر نمایندگی در روسیه، موظفند با محدود کردن دسترسی به اطلاعات و داده ها از نقض قوانین روسیه جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است که با چنین الزاماتی، شرکت های فناوری در موقعیت دشواری قرار دارند. خواسته هایی که روسیه از آن صحبت می کند به معنای سانسور هرگونه اطلاعات علیه دولت روسیه است. روسیه اخیراً علیه اپل در رابطه با اپ استور شکایت کرده و این شرکت را به سوء استفاده از بازار متهم کرده است.

تاکنون هیچ یک از شرکت های ذکر شده توسط سازمان تنظیم مقررات روسیه در مورد این تصمیم اظهار نظر نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید