کاربرد پلکسر و پلاسما جت چیست؟


یکی از مشکلاتی که افزایش سن می تواند برای شما ایجاد کند شل شدن و ضعیف شدن پوست و چین و چروک روی آن است. اما خوب است بدانید که با پیشرفت علم و فناوری راه های زیادی برای از بین بردن عوارض پیری و چین و چروک های ناشی از آن وجود دارد که پلکسر و پلاسما جت یکی از آنهاست. این دستگاه ها از پلاسما استفاده می کنند و به لایه های عمیق تر بافت نفوذ نمی کنند.
البته این روش جدید کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. ضعیف شدن پوست و چین و چروک می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از این دلایل عبارتند از؛ افزایش سن، نیروی جاذبه زمین، سبک زندگی نامناسب (رفتارهای نامناسب مانند سیگار کشیدن، مصرف کم آب، ورزش نکردن، خوردن غذاهای مضر و مضر، انجام ندادن کارهای روتین پوستی، استرس و…)، ضربه و ژنتیک.
پلکسر و جت پلاسما تنها موارد استفاده در پوست ناتوان کننده نیستند لیفت بینی و بالا بردن پلک ها (بالا بردن چشم) نیز استفاده می شود. اگر می خواهید در مورد این روش بیشتر بدانید، با ما همراه باشید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

پلکسرها و جت های پلاسما چیست؟

پلکسی گلاس و پلاسما جت نام وسایلی هستند که برای جوانسازی و زیبایی پوست استفاده می شوند. این دستگاه ها از پلاسمایی استفاده می کنند که حالت ماده در آن بین گاز و مایع است و دمای آن بسیار بالاست. اما این ماده در تماس با هر چیزی به سرعت سرد می شود و با تغییر حالت و همچنین گرمایی که در پوست از دست می دهد باعث جمع شدن آن می شود. در واقع بافت را از بین می برد و آن را کوچک می کند. پوست برای ترمیم و کلاژن تحریک می شود و این باعث افزایش سفتی و استحکام پوست می شود.

دکتر ساینا

(پلکسر) یا (جت پلاسما) با نام علمیPlexr”/”جت پلاسمااین یک درمان زیبایی بدون نیاز به جراحی است که عمدتا برای رفع فلاش و بالا بردن پلک فوقانی استفاده می شود و جایگزین مناسبی برای بلفاروپلاستی است. در این درمان می توان از آن برای از بین بردن خطوط ریز و عمیق اطراف چشم، پنجه کلاغی، غدد کوچک زیر جلدی، حذف خالکوبی و غیره استفاده کرد. در ادامه به کاربردهای بیشتر این روش درمانی می پردازیم.

پلکسر یا پلاسما جت نوعی فناوری «پلاسماتراپی» یا «پلاسماتراپی» است که با دو دستگاه مختلف و روش‌های مختلف و حرارت دادن باعث تحریک کلاژن‌سازی پوست، انقباض و کشش فوری پوست می‌شود.

از آنجایی که در این روش از لیزر یا اسکالپل استفاده نمی شود، بیمار نیازی به بیهوشی ندارد و پزشک پس از مشاوره بی حسی موضعی را آغاز می کند.

دستگاه‌های درگیر در این دو درمان که اغلب به اشتباه با یکدیگر برابری می‌کنند، پالس‌های انرژی را به لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌فرستند که به طور طبیعی تولید کلاژن را فعال می‌کنند.

پلکسی گلاس و جت پلاسما نیز تفاوت های زیادی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • در جت های پلاسما حرارت ایجاد شده بیشتر بوده و احتمال آسیب به پوست وجود دارد. جریان مستقیم در این دستگاه وجود دارد و احتمال نکروز بافتی و اسکار وجود دارد. اما در شبکه گرمای تولید شده کمتر است و جریان مستقیم وجود ندارد و این باعث تحریک کلاژن سازی می شود.
  • در جت های پلاسما فاصله دستگاه از پوست زیاد است و این باعث کاهش دقت کار می شود. اما در پلکسوس فاصله نوک سوزن تا پوست اندازه مناسب و استاندارد است و اپراتور تمرکز و دقت بیشتری دارد. در نتیجه احتمال گرفتن نتیجه بهتر از فرآیند افزایش می یابد.

کاربردهای جت پلاسما و پلکسی گلاس

این دستگاه ها کاربردهای متنوعی دارند که به معرفی آنها می پردازیم.

نکته پلاسماجت همچنین می تواند برای رفع ضعف در شقیقه ها و بالابر شفت فارس.

لیفت بینی چیست و چگونه انجام می شود؟

احتمالا یک جمله لیفت بینی در تبلیغات کلینیک های زیبایی و یا از زبان دوستانتان. لیفت بینی یکی از ده ها روش زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. تقاضا برای آن در کلینیک های زیبایی در سراسر جهان از جمله ایران در حال افزایش است.

از آنجایی که بینی در مرکز صورت قرار دارد، تغییرات کوچک در آن می تواند تفاوت زیادی در ظاهر شما ایجاد کند. لیفت بینی یک روش غیر جراحی است. پزشکان متخصص این روش را بسیار موثر و بی خطر می دانند. لیفت در برابر جراحی بینی عوارض جانبی بسیار کمتری دارد. زیرا این روش با سوزن انجام می شود و شبیه جراحی سنگین نیست. اما اثرات آن ثابت نیست و بین 6 ماه تا یک سال باقی می ماند.

لیفت چشم چیست و چگونه ساخته می شود؟

لیفت چشم یک روش زیبایی است که توسط متخصصین زیبایی برای از بین بردن تورم و سیاهی دور چشم و همچنین چین و چروک هایی مانند پنجه کلاغی استفاده می شود. روش های مختلف ابرو پلک ها را بالا می برد و چشم ها را باز می کند. این فرآیند از طریق تولید کلاژن و الاستین جدید در پوست رخ می دهد. کلاژن و الاستین در جوانسازی و استحکام پوست بسیار موثر هستند.

1. لیفت بینی

لیفت بینی به دو صورت امکان پذیر است.

  • پلاسما جت بینی
  • شبکه بینی

در لیفت بینی می توان از جت های پلاسما و پلکسوس ها استفاده کرد. آسانسور به معنای بلند کردن است. بنابراین در این روش پوست باید سفت و محکم به نظر برسد. با استفاده از پلکسوس و جت پلاسما حالتی مانند سوختگی در پوست بینی ایجاد می شود و پوست جمع می شود. در نتیجه این تجمع، لیفت بینی انجام شده. کسانی که تمایلی به جراحی بینی ندارند می توانند از این روش برای تغییر شکل و کوچک کردن بینی استفاده کنند. اندازه بینی یوزی. البته این روش ثابت نیست و معمولا بعد از مدتی باید دوباره آن را انجام دهید. افرادی که بینی های گوشتی آنها کاندیدای خوبی برای این روش هستند.

2. رفع افتادگی پوست توسط پلکسور و جت پلاسما

از جت های پلاسما و پلکسی گلاس نیز می توان برای از بین بردن چین و چروک، اسکار و جای زخم استفاده کرد. توجه داشته باشید که در این روش با جمع آوری پوست در نقطه مورد نظر، ضعف برطرف شده و چین و چروک ها از بین می روند. این روش را می توان در صورت، پیشانی و سایر نقاط بدن برای رفع چین و چروک استفاده کرد. اثربخشی این روش به نوع پوست، سن و توانایی اپراتور بستگی دارد.

روش های دیگری برای خلاصی از افتادگی پوست وجود دارد که برخی از آنها عبارتند از: جراحی لیفت، لیفت با نخ، لیفت RF فرکشنال، لیفت کربوکسی تراپی و استفاده از محصولاتی مانند کرم ها و ماسک های لیفت پوست.

3. لیفت پلک

گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است افتادگی پلک اوکازی. هنگامی که پلک های شما پایین می آیند، چشمان شما کوچکتر به نظر می رسند و بینایی شما کاهش می یابد. افتادن می تواند در پلک بالا یا پایین رخ دهد. از آنجایی که چشم یک نقطه حساس در بدن است، بهتر است از جراحی برای برداشتن پلک های افتاده استفاده نکنید. لیفت پلک با دو روش دیگر امکان پذیر است که عبارتند از:

  • پلک پلاسما جت
  • شبکه پلک

برای برداشتن پلک های افتاده با پلکسوس و جت پلاسما، روی پوست سوختگی ایجاد می شود و پوست جمع می شود. این کار پلک های افتاده را از بین می برد. انجام این کار نسبت به روش های دیگر بسیار کمتر تهاجمی است. مثلاً در جراحی فرد باید بیهوش شود و در بیمارستان بستری شود. اما در مورد پلکسورها و جت های پلاسما، زمان لازم برای انجام عمل روی پلک بسیار کوتاه است و بهبودی به اندازه جراحی طولانی نیست.

مزایا و عوارض جت های پلکسی گلاس و پلاسما

مانند هر روش دیگری، جت پلاسما و پلکسی دارای مزایا و معایبی هستند که در زیر به آنها اشاره می شود.

مزایای

  • این روش بسیار تهاجمی بوده و هزینه مناسبی نیز دارد.
  • پروسه زمان کوتاهی می برد.
  • در حین زایمان از بیهوشی استفاده می شود و بنابراین درد خاصی احساس نمی کنید. درد بعد از عمل قابل تحمل است و ممکن است حتی دردی احساس نکنید.

معایب

  • در جت های پلاسما احتمال آسیب بافتی و نکروز وجود دارد.
  • تورم و قرمزی ممکن است تا چند روز پس از عمل رخ دهد.
  • بعد از عمل کرست روی پوست تشکیل می شود که نباید برداشته شود و معمولا بعد از یک هفته از پوست جدا می شود.
  • این روش معمولا در یک جلسه انجام نمی شود و نیاز به جلسات بعدی دارد.

قیمت پلکسر و پلاسما جت

هزینه ها متفاوت است زیرا این روش به چندین جلسه نیاز دارد. همچنین اینکه این فرآیند در کجا و توسط چه متخصصی انجام می شود در تعیین قیمت موثر است. اما معمولا هزینه پلکسور و جت پلاسما در اولین جلسه بین 1 تا 2 میلیون تومان، برای جلسه دوم، بین 700 هزار تا 1.5 میلیون تومان و برای جلسه سوم 500 هزار تا 1 میلیون تومان این است.

نتیجه:

زیبایی صورت قطعا یکی از مواردی است که اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. روش پلکسر یا جت پلاسما (Plexr) روشی جدید در این زمینه رفع ضعف و چین و چروک روی پوست این است. در این روش بدون درد و جراحی می توانید در کمتر از 1 ساعت به صورت دلخواه خود برسید. بالا بردن پلک ها (بالا بردن چشم) ما اعلام کردیم.

منبع: دکتر (https://doctoreto.com/blog/)

هشدار! این مطلب صرفا جهت آشنایی شما با کسب و کار مهمان و اینکه سایت هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با آن نمی پذیرد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید