آیا شرایط افتتاح حساب بانک ها تغییر کرده است؟



در حالی که اعلام برخی مشتریان از شرایط متفاوت افتتاح حساب در بانک ها حکایت دارد، دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و بانک مرکزی توضیحاتی را در این خصوص ارائه کردند که نشان می دهد شرایط افتتاح حساب تغییری نکرده است. . برای احراز هویت و آگاهی از سلامت مالی مشتریان، بانک ها باید مدارکی از قبیل مدرک شغلی و عنوان یا اجاره به دست آورند تا از محل سکونت فرد مطلع شوند که بانک ها تاکنون علی رغم قانون به آن توجه نکرده اند. تاکید زیادی بر این

به گزارش ایسنا، اخیراً اخباری مبنی بر شرایط عجیب بانک ها برای افتتاح حساب بر اساس دریافت اصل سند ملک یا اجاره و کپی آن، گواهی اشتغال به کار علاوه بر اصل شناسنامه و کارت ملی برداشته می شود.

در پی این موضوع، دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی و نیمه دولتی هرگونه تغییر در شرایط افتتاح حساب بانکی را رد کرد.

اما امروز یکی از مشتریان بانک به ایسنا گفت که بانک برای افتتاح حساب از او مدارکی به عنوان مدرک شغلی و عنوان یا اجاره نامه خواسته است که محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در پاسخ به این سوال به ایسنا گفت. برای ارائه هرگونه خدمات بانکی، بانک ها باید مشتریان خود را شناسایی کنند که این کار با کد ملی و مدارک اقامتی انجام می شود و بانک های خصوصی با کد ملی این کار را انجام می دهند. بانک ها علاوه بر شناسایی مشتریان، باید از سطح مالی خود نیز آگاه باشند و برای اطمینان از مشکوک نبودن تراکنش های بانکی مشتریان، بانک گواهی اشتغال به کار را برای مطابقت با میزان حقوق دریافتی با تراکنش ها می خواهد.

وی افزود: البته در مقررات مربوط به بند 169 قانون مالیات ها برای شناسایی و ثبت نام در نظام مالیاتی لازم است بانک ها اسنادی از قبیل گواهی کار و اسناد ملکی یا اجاره بها را دریافت کنند در غیر این صورت. مجازات خواهد شد و خسارت مالیاتی به دولت خواهد پرداخت.» قرار داده شده. بانک هایی که این اسناد را از مشتریان خود دریافت می کنند ممکن است مسئول دریافت آنها باشند. از سوی دیگر دریافت این گونه اسناد منطبق بر قانون مبارزه با پولشویی است تا بانک از سلامت مالی مشتری اطمینان حاصل کند.

جمشیدی با بیان اینکه تغییری در شرایط بانک ها برای افتتاح حساب ایجاد نشده است، ادامه داد: به دلیل اینکه سیستم های بانکی در این زمینه ارائه نشده و به سامانه ثبت نام متصل نبوده اند، اکنون این شرایط فراهم شده است، برخی بانک ها این موارد را دریافت می کنند. اسناد.” پیش بینی من این است که بانک های باقی مانده این شرایط را به موقع برای افتتاح حساب اعلام کنند.

علاوه بر این، پیگیری های بانک مرکزی حاکی از آن است که هیچ تغییری در شرایط افتتاح حساب بانکی ایجاد نشده است و بر اساس قانون مبارزه با پولشویی، بانک ها موظفند محل اختفای مشتریان و وضعیت مالی آنها را به طور دقیق شناسایی کنند. قابلیت اعتبار سنجی دریافت اسنادی از قبیل مالکیت یا اجاره و استخدام، اما قبلا بانک ها این بند از قانون را رعایت نکرده اند، اما اکنون با تاکید بانک مرکزی بر اجرای مفاد قانون مبارزه با پولشویی. برخی از بانک ها به شدت این امر را انجام داده اند. بانک های باقی مانده در دریافت اسنادی که قبلاً طبق قانون مقرر شده بود اهتمام بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید